Tărâmul brândușelor din Poiana Călineasa și peștera Ghețarul de la Scărișoara, Gârda de Sus, Munții Apuseni

💚💜 Anual, în luna Aprilie, brândușele devin o atracție și mulți se duc prin munți/ pajiști montane (ex. de notorietate Valea Sâmbetei, munții Făgăraș) să caute, să admire, să fotografieze tărâmul brândușelor.

💚💜 Așa am făcut și noi cu ocazia weekendului prelungit de 1 Mai 2023 în Munții Apuseni. Văzusem pe Facebook, la gazda noastră Pensiunea Danciu, poze cu brândușele în perioada Paștelui și am luat decizia să venim! Chiar dacă se anunța un weekend cu reprize de ploaie, ne-am făcut curaj să plecăm din Timișoara și nu am regretat!

După ce am coborât din tărâmul brândușelor am vizitat Peștera Scărișoara, ce adăpostește cel mai mare ghețar subteran din România și din sud-estul Europei.

1. În drum spre Poiana Călineasa

Noi am plecat din Gârda de Sus pe direcția Cheile Ordâncușii, Scărișoara, Ocoale cu destinația Poiana Călineasa (30 – 40 min.). Pe tot acest traseu am văzut plin de brândușe și am tot oprit să ne bucurăm de ele!

”La fiecare plimbare prin natură primești mai mult decât ceea ce cauți!” John Muir

“Rămâi aproape de inima naturii și, din când în când, mai urcă pe un munte sau petrece un weekend în pădure pentru a-ți purifica spiritul.” John Muir/ Sursa: Arta japoneză a băilor de pădure

2. Tărâmul brândușelor din Poiana Călineasa

💚💜 Pozele sunt făcute vineri și sâmbătă (28-29 Aprilie 2023) în munții Apuseni (Poiana Călineasa, Ocoale, Scărișoara) jud. Alba.

Este numit și satul de vară al moților deoarece de cum apare căldura (aprilie) până în octombrie țăranii, din satele apropiate (Gheţari, Casa de Piatră, Hănăşeşti, Poiana Horea, Ocoale şi Stânişoara) urcă cu animalele în poiană. Aici trăiesc în casele din lemn (colibele, mutături) și se ocupă cu creșterea animalelor, culesul roadelor pădurii etc.

Drumul de acces este bun, cu asfalt și traseul se poate face cu mașina până sus în poiană.

💚💜 Întâlnirea cu aceste gingașe și superbe flori ne-a încărcat cu energie pentru câteva luni! Ce am găsit aici ne-a umplut de emoție și beatitudine!

💚💜 Pășeam cu grijă să nu strivim chiar atât de mult! Nu am mai văzut niciodată atâtea brândușe la un loc…versanți întregi.

Nouă ne place tare mult această poiană și urcăm aici ori de câte ori suntem în zonă!

Recomandăm și articolul ”Poiana Călineasa – locul ideal pentru călătorii experiențiale în familie”!

3. Peștera Ghețarul de la Scărișoara

Peștera Ghețarul de la Scărișoara este una dintre cele mai cunoscute peșteri din munții Apuseni. Se află pe UAT Gârda de Sus, jud. Alba. Pentru prima dată am coborât și eu cu fetița (6 ani).

A fost redeschisă în 2021 după renovare! Scările au fost schimbate (erau multe din lemn). Ne-a plăcut vizitarea ei acum primăvara, pentru că am găsit zăpadă și multă gheață! Decor superb!!!

Pozele sunt prezentate din interiorul peșterii spre exteriorul ei!

Recomandăm și citirea articolului nostru ”Cheile Ordâncușii – peștera Poarta lui Ionele – peștera Ghețarul de la Scărișoara”!

Curiozități:

• Este unică în țară datorită ghețarului pe care îl deține: 120 000 metri cubi gheață, cu o grosime medie de 16 m. Are peste 3500 de ani și o lungime de 720 m.
  • Ca peșteră amenajată datează încă de acum 160 de ani. Există și săli pentru cercetare, închise vizitării!

• Avenul are o deschidere de 60 m. și 50 m. adâncime!
  • Coborârea/ urcarea presupune un anumit efort. Desigur și în interiorul peșterii trebuie multă grijă, deoarece unele bucăți de gheață din tavan pot să cadă (mențiunat și pe un afiș).
  • Hainele și încălțămintea sunt bine să fie adecvate vizitării unui astfel de habitat (temperatura medie -2 gr).

Tarife și orar:

Parcare amenajată: tarif 5 lei parcare.

Bilet: 15 lei/adult, 10 lei/copil.

Orar: 10:00 -18:00 (17:30 ultima intrare).

Se merge pe jos, în urcare, până la peșteră cam 10 – 15 min. depinde de fiecare!

De-a lungul drumului pot fi cumpărate plăcinte moțești, suveniruri etc.

DISCLAIMER: Informațiile și pozele prezentate aici sunt protejate de drepturile de autor. Se pot prelua maxim 500 de caractere, cu citarea și atribuirea sursei (link, tag, numele autorului etc). Preluarea și folosirea fără acordul autorului se supune rigorilor Legii 8 / 1996 privind drepturile de autor.